وبلاگ

12 میوه لاغر کننده و چربی سوز

12-میوه-لاغر-کننده-و-چربی-سوز

اگر تصمیم گرفتید که لاغر بشید، وقتشه که دقت کنید چه میوه ای می خورید! تو رژیم غذایی همه ما میوه وجود دارد و میوه وسبیزجات بخش مهمی از غذای انسان است، حداقل در این روز ها که خوراکی های بی کیفیت و فرآوری شده بسیار زیاد شده است، خیال مان بابت میوه راحت است. اما برای افرادی که میخوان وزن کم کنند و ربی سوزی کنند، خوردن میوه هم محدودیت هایی دارد. میوه لاغر کننده و چربی سوز کدام ها هستند؟

بسیاری از میوه ها کالری کمی دارند و در عین حال سرشار از فیبر و انواع ویتامین هستند که قطعا برای کاهش وزن مفید هستند. برخی از میوه ها شما را سیر نگه می دارند و باعث می شود که غذای اضافه نخورید و کالری اضافه دریافت نکنید. از اینکه بعضی میوه ها شیرین هستند و قند دارند اجتناب نکنید، میوه ها قند طبیعی دارند و بدن هم برای تامین انرژی به این قند لازم دارد، پس خیلی به خودتون سخت نگیرید، اما حواس تان هم باشه پیش روی نکنید.

خوردن میوه باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری قلبی است، و البته هر میوه ای خواص خود را دارد و هر کدام یک دردی را درمان می کنند. در این مقاله از آلفا فیت قصد داریم 12 تا از میوه های لاغر کننده و چربی سوز را خدمت شما معرفی کنیم.

 

1. هندوانه برای چربی سوزی

از آنجایی که 90 درصد وزن هندوانه را آب تشکیل می دهد، اگر قصد کاهش وزن دارید، هندوانه یکی از بهترین میوه ها برای خوردن است. 100 گرم هندوانه فقط 30 کالری دارد. همچنین منبع خوبی از اسید آمینه ای به نام آرژنین است که نشان داده شده است به سوزاندن سریع چربی کمک می کند.

علاوه بر کمک به هیدراته ماندن بدن، خوردن هندوانه به شما کمک می کند احساس سیری کنید، بنابراین بین وعده های غذایی هوس پرخوری نخواهید کرد.

 

هندوانه-برای-چربی-سوزی

 

2. سیب برای چربی سوزی

سیب یک میوه کم کالری با فیبر بالا است، در هر سیب (223 گرم) فقط 116 کالری و حدود 5 گرم فیبر وجود دارد

بر اساس مطالعات انجام شده سیب حاوی پلی فنول هایی است که ممکن است به جلوگیری از تجمع چربی احشایی در افراد با BMI و وزن های مختلف کمک کند.

تحقیقات انجام شده در سال 2022 نشان داد که پوست سیب حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفیدی است که ممکن است خطر چاقی را کاهش دهد.

برای کاهش گرسنگی و اشتها بهتر است سیب‌ها را به‌جای آب‌گرفتگی به‌صورت کامل مصرف کنید.

 

3. آووکادو برای چربی سوزی

آووکادو یکی از میوه‌های غنی از چربی‌های ناساتورات است که موجب افزایش احساس سیری و کاهش تجمع چربی در ناحیه شکم می‌شود. این میوه باعث ارتقاء سطح انرژی و کنترل اشتها می‌شود.

 

آواکادو برای چربی سوزی

 

4. پرتقال برای چربی سوزی

مانند همه مرکبات، پرتقال کالری کمی دارد در حالی که سرشار از ویتامین C و فیبر است. همچنین پرتقال میوه سیر کننده ای است.

در حالی که بسیاری از مردم آب پرتقال را به جای تکه های پرتقال مصرف می کنند، مطالعات نشان داده اند که خوردن میوه های کامل – به جای نوشیدن آب میوه – نه تنها منجر به گرسنگی کمتر و دریافت کالری کمتر می شود، بلکه احساس سیری را نیز افزایش می دهد.

بنابراین، اگر قصد کاهش وزن دارید، بهتر است به جای نوشیدن آب پرتقال، خود پرتقال را بخورید.

 

5. تمشک برای چربی سوزی

تمشک که حاوی فیبرهای غذایی بالا و آنتی‌اکسیدان‌ها است، تاثیر چربی سوزی قابل توجهی دارد. این میوه لاغر کننده و چرربی سوز است. مصرف تمشک می‌تواند به کاهش التهابات و سوزاندن چربی کمک کرده و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد.

 

تمشک-برای-چربی-سوزی

 

6. لیمو برای چربی سوزی

لیمو که حاوی اسید سیتریک است، به فرآیند گوارش کمک می‌کند و باعث هضم راحت تر می شود و افزایش متابولیسم بدن را ترتیب می‌دهد. این میوه باعث کاهش جذب چربی و افزایش احساس سیری می‌شود.

 

7. انبه برای چربی سوزی

انبه به دلیل فیبر بالا، ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌ها، موجب تقویت سیستم گوارشی، افزایش انرژی و کاهش وزن می‌شود. مصرف منظم انبه می‌تواند به حفظ وزن ایده‌آل کمک کند.

 

8. آناناس برای چربی سوزی

آناناس حاوی آنزیم بروملین، فرآیند هضم را تسهیل کرده و به چربی‌سوزی کمک می‌کند. همچنین، آناناس به عنوان یک میوه لاغر کننده و چرربی سوز حاوی فیبرهای قابل حل است که احساس سیری را افزایش می‌دهد.

 

آناناس-برای-چربی-سوزی

 

9. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به دلیل خاصیت آرام‌بخش و خاصیت کمک به فرآیند هضم، می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامتی گوارش کمک کند. همچنین، این میوه به تنظیم قند خون و کاهش التهابات نیز معروف است.

10. گریپ‌فروت برای چربی سوزی

گریپ‌فروت حاوی مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای محلول است و تاثییرات چربی سوزی دارد. مصرف منظم گریپ‌فروت به کاهش وزن و کنترل قند خون کمک می‌کند.

11. کیوی برای چربی سوزی

یک کیوی حدود 50 کالری و کمتر از 7 گرم قند دارد. کیوی که میوه ای شیرین است نشان داده شده است به خواب راحت تر و کم کردن چربی بدن کمک می کند.

در یک مطالعه در سال 2020، محققان از 22 جوان که اضافه وزن داشتند خواستند تا به مدت شش هفته هر روز دو عدد کیوی مصرف کنند. در پایان مطالعه، مصرف کنندگان کیوی کاهش قابل توجهی در نشانگرهای التهابی، فشار خون و چربی بدن داشتند.

 

کیوی-برای-چربی-سوزی

 

12. انار برای چربی سوزی

انار حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها واسید پنتانوئیکا است، این اسید که در انار یافت می‌شود، به تحریک فعالیت آنزیم‌های چربی سوزی کمک کرده و افزایش سوزش چربی را تسریع می‌کند.

 

خلاصه

مصرف میوه‌های لاغر کننده و چربی‌سوز همراه با یک رژیم غذایی متنوع و فعالیت‌های ورزشی منظم، می‌تواند به حفظ وزن سلامت کمک کند و سبب بهبود کلیت سلامتی شود. به یاد داشته باشید که مشورت با یک کارشناس تغذیه یا پزشک قبل از شروع هر نوع رژیم غذایی ضروری است.

1 نظر در “12 میوه لاغر کننده و چربی سوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *