وبلاگ

7 غذای مناسب برای کاهش وزن

غذای-مناسب-برای-کاهش-وزن

 

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در این روز ها، کاهش وزن است. از مهم ترین گام ها برای کاهش وزن، میزان کالری است که به بدن وارد میشود. در نتیجه می‌توان گفت که با انتخاب غذای مناسب می توان میزان کالری وارد شده به بدن را کنترل کرد و به یک رژیم خوب دست پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم 7 غذای رژیمی سالم را برای رژیم غذایی معرفی کنیم.

۱. عدسی؛ انتخابی عالی در رژیم غذایی

عدسی یکی از لذیذترین غذاهای مناسب برای کاهش وزن است. عدسی نه تنها سیر کننده بوده بلکه غذایی مقوی به شمار می آید. عدسی سرشار از پروتئین و آهن بوده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می کند. این غذا به آرامی هضم شده و به همین دلیل برای مدت زمان بیشتری به شما احساس سیری می دهد. در واقع این غذای مقوی از ریزه خواری شما جلوگیری می کند.

روش تهیه عدسی خیلی راحت است. برای درست کردن این غذای لذیذ در ابتدا عدس را بپزید. سپس سیب زمینی نگینی را به پیاز و رب تفت داده شده اضافه کنید؛ عدس ها را هم به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید با هم پخته شده و جا بیفتند.

۲. لذیذ و رژیمی مثل ماهی کبابی

جالب است بدانید که گوشت ماهی دارای چربی و کلسترول کمی بوده و منبعی عالی از ید به حساب می آید. ماهی منبعی غنی از امگا ۳ بوده و باعث بهبود فعالیت های فیزیولوژیکی بدن می شود. لازم به ذکر است که ماهی از ایجاد آلزایمر و آرتروز جلوگیری می کند.

اگر یک غذای رژیمی خوشمزه ایرانی می خواهید درست کنید، ماهی کبابی بهترین انتخاب است. با کباب کردن ماهی، مواد مغذی موجود در آن از بین نمی رود. ماهی کبابی نوعی غذای کم کالری است؛ در صورتیکه ماهی سرخ شده کالری بیشتری داشته و برای رژیم غذایی پیشنهاد نمی شود.

۳. فیله مرغ؛ انتخاب همه ورزشکاران

بهترین غذای رژیمی که می توانید با مرغ درست کنید، فیله مرغ است. فیله مرغ حاوی پروتئین بوده و در کنار سبزیجات می تواند یک وعده غذاییپ مناسب برای کاهش وزن باشد. فیله مرغ با بافت نرمی که دارد با سرعت بالا پخته شده و می تواند یک شام رژیمی سیر کننده برای شما باشد.

دقت داشته باشید که سرخ کردن فیله در روغن مایع یا جامد باعث بالا بردن میزان کلسترول و چربی می شود. به همین دلیل برای رژیم غذایی تان بهتر است که فیله مرغ را گریل کنید.

با فیله مرغ گریل شده می توانید سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، هویج، فلفل دلمه ای و سیب زمینی سرو کنید. این سبزیجات را می توانید بخارپز کرده و با غذای رژیمی خود میل کنید.

۴. تن ماهی

ماهی تن دارای پروتئین زیاد و در عین حال کالری کمی است؛ پس با خیال راحت می توانید آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. ماهی تن موجب افزایش متابولیسم بدن شده و به کاهش وزن نیز کمک می کند.

در انتهای تن ماهی بهتر است به سراغ برندی بروید که دارای چربی کمتری باشد.

۵. خوراک لوبیا چیتی

اگر می خواهید یک غذای رژیمی با پروتئین بالا امتحان کنید، خوراک لوبیا چیتی را به شما توصیه می کنیم. این غذا را می توانید با کمترین مواد اولیه تهیه کرده و غذایی سالم و رژیمی را برای خود آماده کنید.

اگر می خواهید خوراک لوبیا چیتی را برای غذای رژیمی خود تهیه ببینید، بهتر است که از یک شب قبل لوبیا چیتی را خیس کرده و آب آن را حداقل دو مرتبه عوض کنید. با این ترفند از ایجاد نفخ در بدن جلوگیری خواهید کرد. سپس می توانید لوبیا چیتی را با آب کافی در قابلمه قرار داده و روی حرارت ملایم بگذارید. همچنین می توانید کمی رب، پیاز نگینی و میزانی قارچ را تفت داده و به همراه ادویه جات به لوبیا چیتی اضافه کنید. لوبیا چیتی یک غذای مناسب برای کاهش وزن است.

۶. سلامتی را با بشقاب سبزیجات امتحان کنید

یکی از بهترین غذاهای رژیمی مناسب برای وعده شام، بشقاب سبزیجات است. برای تهیه بشقاب سبزیجات گزینه های متعددی پیشی روی شما قرار دارد. برای مثال می توانید کلم، کاهو، هویج، خیار و … را در بشقاب سبزیجات خود بگنجانید.

۷. میگو؛ غذای دریایی رژیمی

میگو دارای خواص بسیاری است. در عین حال میگو با داشتن کالری کم می تواند انتخاب خوبی برای رژیم غذایی شما باشد. بهتر است میگو را روی حرارت کم بپزید.

سخن آخر

برای داشتن تناسب اندام و البته سلامت بدن باید رژیم غذایی سالمی را در پیش گیرید. این روزها که بسیاری از افراد قصد کاهش وزن را دارند، باید به سراغ غذاهای رژیمی سالم بروند. در این مطلب انواع غذاهای رژیمی سالم و مقوی را معرفی کردیم.

یکی از اولین انتخاب هایی که می‌توانید برای رژیم غذایی خود داشته باشید، عدسی است. عدسی سرشار از آهن بوده و انتخابی عالی برای افرادی است که قصد کاهش وزن دارند. این غذا به آرامی هضم شده و در نتیجه فرد دیرتر احساس گرسنگی می‌ کند.

از دیگر غذای مناسب برای کاهش وزن می توان به خوراک‌ لوبیا چیتی اشاره کرد. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، ماهی کبابی و میگو را به شما پیشنهاد می کنیم‌.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “7 غذای مناسب برای کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *