وبلاگ

مکمل کازئین چیست؟ فواید مکمل کازئین

مکمل-کازئین

 

مکمل های پروتئینی اغلب با پروتئین وی تولید می شوند. اما نوع دیگری از پروتئین، کازئین، نیز یکی از بهترین مکمل ها برای رشد عضلات است و به دلیل خواص منحصر به فرد و مزایای بالقوه اش شناخته شده است.

چه ورزشکار باشید و یا صرفاً به دنبال تامین مصرف پروتئین خود باشید، کازئین می تواند به شما کمک کند تا پروتئین رژیم غذایی شما را کامل تر کند. در این مقاله از آلفا فیت قصد داریم به ویژگی ها و فواید مکمل کازئین بپردازیم.

پروتئین کازئین تقریباً 80 درصد کل پروتئین موجود در شیر را تشکیل می دهد. برخلاف همتای آن یعنی پروتئین وی که زود جذب است ، کازئین یک پروتئین “دیر جذب” در نظر گرفته می شود. این در درجه اول به دلیل توانایی آن در تشکیل یک ماده ژل مانند در معده است.

این ویژگی منجر به آزاد شدن تدریجی اسیدهای آمینه در جریان خون در مدت طولانی می شود. کازئین یک منبع ثابت از مواد مغذی را برای حمایت از ریکاوری و رشد عضله‌ها، حتی چند ساعت پس از ورزش فراهم می‌کند.

 

فواید مکمل کازئین

رشد عضلانی: سرعت هضم آهسته کازئین آن را برای افرادی که به دنبال تامین مداوم مواد مغذی عضله ساز در طول دوره های طولانی، مانند یک شب یا بین وعده های غذایی هستند، ایده آل می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف حداقل 40 گرم پروتئین کازئین قبل از خواب تأثیر مثبتی بر ریکاوری و قدرت عضلات دارد.

کازئین با ارائه جریان ثابتی از اسیدهای آمینه به جلوگیری از تجزیه عضلانی کمک می کند و محیطی را برای رشد عضلانی ایجاد می کند و برای بدنسازان و ورزشکاران استقامتی با هدف افزایش ریکاوری عضلات مفید است.

مدیریت وزن: خاصیت هضم کند کازئین در مقایسه با سایر منابع پروتئینی باعث افزایش ضریب سیری می شود. این کیفیت منجر به احساس سیری و کاهش گرسنگی می شود. گنجاندن کازئین در یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کنترل بهتر اشتها و حمایت از کاهش وزن یا اهداف مدیریت وزن کمک کند.

 

جذب کلسیم: کازئین نه تنها منبع پروتئینی است بلکه منبع غنی کلسیم نیز می باشد. بسیاری از منابع پروتئینی کازئین فاقد لاکتوز هستند، که آنها را به یک منبع کلسیم عالی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز تبدیل می کند. ترکیب کازئین با مواد مغذی حمایت کننده از استخوان مانند ویتامین D می تواند جذب کلسیم را بیشتر کند.

 

milk-casein

 

مکمل کازئین برای رشد عضلات بسیار موثر است

بدنسازان و ورزشکاران چندین دهه است که از این مکمل استفاده می کنند. مانند سایر پروتئین های حیوانی، حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است که بدن شما قادر به تولید آنها به طور طبیعی نیست. مهمتر از همه، مقدار زیادی لوسین را فراهم می کند که سنتز پروتئین عضله را تقویت می کند.

اگر فقط مقدار کم یا متوسط پروتئین مصرف می کنید، ممکن است مکمل کازئین به شما کمک کند تا رشد عضلانی را صرفاً با افزایش مصرف پروتئین افزایش دهید.

یک مطالعه افرادی که کازئین مصرف کرده بودند را با دو گروه دیگر مقایسه کرد. یکی گروه پروتئین وی مصرف کردند و دیگری هیچ پروتئینی مصرف نکردند.

 

محققان دریافتند که گروهی که کازئین مصرف کردند در مقایسه با گروهی که هیچ نوع پروتئینی مصرف نکردند، دو برابر رشد عضلانی و کاهش چربی سه برابری را تجربه کردند. همچنین گروه کازئین کاهش چربی بیشتری را نسبت به گروهی که پروتیئن وی مصرف کردند، تجربه کرد.

همچنین ممکن است توده عضلانی طولانی مدت را با کاهش تجزیه پروتئین افزایش دهد. این فرآیند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما انرژی و اسیدهای آمینه کمی دارد. در طول ورزش یا کاهش وزن تسریع می شود.

به همین دلیل،  مکمل کازئین اغلب در شب استفاده می شود تا از تجزیه پروتئینی که ممکن است رخ دهد، جلوگیری کند، زیرا شما یک دوره نسبتا طولانی بدون غذا را در هنگام خواب سپری می کنید.

 

در یک مطالعه، یک شیک پروتئین کازئین قبل از خواب به مردانی که تمرین قدرتی  دارند کمک کرد تا اندازه فیبر عضلانی نوع 2 را در گروه مکمل‌ها به میزان 8.4 سانتی‌متر مربع در مقایسه با 4.8 سانتی‌متر مربع در گروهی که فقط تمرین می‌کردند، افزایش دهند.

همچنین این تحقیق نشان داد که گروه که کازئین مصرف کردند قدرت بدنی را به میزان بیشتری یا حدود 20 درصد بیشتر از گروهی که فقط تمرین می کردند، افزایش داده بودند.

 

دیگر فواید مکمل کازئین

فواید ضد باکتریایی و ایمنی: برخی از مطالعات سلولی نشان می‌دهند که پروتئین کازئین ممکن است فواید ضد باکتریایی و ایمنی داشته باشد و فشار خون بالا را کاهش دهد.

سطح تری گلیسیرید: یک مطالعه روی 10 فرد دارای اضافه وزن نشان داد که پروتئین کازئین سطح تری گلیسیرید را بعد از غذا تا 22 درصد کاهش می دهد.

کاهش رادیکال های آزاد: برخی از پپتیدهای پودر پروتئین کازئین ممکن است اثرات آنتی اکسیدانی داشته باشند و با تجمع رادیکال های آزاد مضر مبارزه کنند.

کاهش چربی: یک مطالعه تمرینی 12 هفته ای نشان داد که میانگین کاهش چربی در بین افرادی که مکمل کازئین مصرف می کردند سه برابر بیشتر از گروهی که مصرف نکردند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *