وبلاگ

کراتین ایرانی یا خارجی؟

کراتین-ایرانی-یا-خارجی

کراتین ایرانی یا خارجی؟ آیا کراتین خارجی بهتر از کراتین ایرانی است؟ امکان ندارد بدنسازی وجود داشته باشد که با مکمل کراتین آشنا نباشد، می شود گفت محبوب ترین مکمل بدنسازی کراتین است، چرا که مطلاعات زیادی درمورد این مکمل انجم شده است و نتیجه همه این تحقیقات این بوده است که کراتین بی خطر است و باعث عضله سازی می شود. چی بهتر از این که بدون اینکه سلامتی خودمون را به خطر بی‌اندازیم بتوانیم عضلات بزرگ تر و قوی تری داشته باشیم.

انواع و اقسام کراتین ها در بازار وجود دارند با برند ها و ترکیبات و وزن های مختلف. اما کدام یک برای شما مناسب است؟

در این مقاله از مجله آلفا فیت قصد داریم به مقایسه کراتین ایرانی و کراتین خارجی بپردازیم. ابتدا لازم است بیشتر درمورد خود مکمل کراتین بدانیم.

مکمل کراتین چیست و چه فواید دارد؟

کراتین مونوهیدرات مکمل محبوبی است که برای کمک به افزایش عملکرد ورزشی یا افزایش انرژی برای فعالیت های کوتاه مدت مانند دوی سرعت یا تمرین های قدرتی استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عنصر کلیدی برای بهبود ریکاوری تمرینی مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، کراتین طیف گسترده ای از مزایای سلامتی را ارائه می دهد که فراتر از عملکرد ورزشی است.

کراتین ترکیبی است که در گوشت و ماهی هم وجود دارد و در عضلات ذخیره می شود و برای تولید انرژی استفاده می شود. همچنین به طور طبیعی در بدن وجود دارد و در کبد، پانکراس و کلیه ها ساخته می شود.

اسکات فوربس، دکترای تخصصی تغذیه ورزشی و دانشیار دانشگاه براندون در کانادا می گوید: کراتین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که اساساً بلوک های سازنده پروتئین هستند. این اسیدهای آمینه (متیونین، گلیسین و آرژنین) کراتین را در عضلات سنتز می کنند و به ریکاوری تمرین کمک می کنند و به رشد توده عضلانی بدون چربی کمک می کنند.

اگرچه کراتین را می توان در منابع غذایی طبیعی مانند گوشت قرمز یا غذاهای دریایی مانند  یافت، اما مکمل می تواند به افزایش اثربخشی آن کمک کند. اگر مکمل کراتین مصرف کنید، 20 درصد کراتین در عضلات شما افزایش می‌یابد. این مکمل به ایجاد یک سیستم انرژی بزرگ‌تر کمک می‌کند و به ورزشکاران یا هر کسی که ورزش می‌کند اجازه می‌دهد تا با ظرفیت بیشتری کار کند. کراتین یک راه عالی برای تامین انرژی تمرینات مقاومتی یا دویدن کوتاه است.

بررسی 16 مطالعه بالینی نشان می‌دهد که کراتین رشد، قدرت و توده عضلانی را در افراد که درگیر فعالیت‌های شدید هستند، بهبود می‌بخشد.

کراتین ایرانی یا خارجی؟

منظور از کراتین ایرانی کراتین های است که در داخل تولید می شوند و تحت لیسانس یک برند خارجی هستند و همینطور مکمل های که شرکت تولید کننده شان ایرانی هستند، معمولا این دسته از کراتین ها در داروخانه ها به فروش می رسند و منظور از کراتین خارجی کراتین های برند خارجی هستند که در خارج از کشور تولید شده اند و وارد کشور شده اند. پاسخ به این سوال که کدام یک بهتر است نمی تواند دقیق باشد، هم کراتین های دارخانه ای و هم کراتین های خارجی خوب هستند البته به شرط اصالت کالا.

اما درمورد خرید کراتین های خارجی مطمئن هستید که این محصول تولید خود برند هست، که اغلب برند ها بسیار خوش نام و معروف هستند و از لحاظ کیفیت کاملا تضمین شده هستند، فقط موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که مکمل خارجی را از کدام فروشگاه تهیه می کنید، متاسفانه فروشنده های سودجو و متقلب زیادی در بازار هستند که مکمل های تقلبی به اسم مکمل اورجینال می فروشند.

فروشگاه آلفا فیت معتبرترین فروشگاه مکمل های خارجی و اصل می باشد که هم ضمانت بازگشت کالا را دارد و هم ضمانت آزمایشگاه.

در ادامه چند تا از بهترین کراتین های خارجی را خدمت شما همراهان گرامی معرفی می کنیم.

 

کراتین گلد کوین لورون

levrone-gold-creatine-300-g

 

کراتین مونوهیدرات سل تک ماسل تک

muscletech-celltech-3lb-punch__65166.1593459651

کراتین مونوهیدرات اینسین لبز

کراتین مونوهیدرات اینسین لبز

کراتین لیمیت لس مگنوم

کراتین لیمیت لس مگنوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *