دسته‌بندی نشده, وبلاگ

آیا هر روز تمرین کردن خوب است؟

هر-روز-تمرین-کردن

آیا هر روز تمرین کردن ضرر دارد؟ ورزش برای زندگی شما بسیار مفید است و باید در برنامه هفتگی شما گنجانده شود. ورزش برای تناسب اندام، بهبود سلامت کلی و کاهش احتمال مریضی ها، به ویژه با افزایش سن، حیاتی است.

با این حال، به طور کلی، لازم نیست که شما هر روز ورزش کنید، به خصوص اگر ورزش شدید انجام می دهید.

اگر می خواهید هر روز نوعی ورزش با شدت متوسط انجام دهید، مشکل خاصی ندارد. این مهم است که شما باید به بدن خود گوش دهید و از فراتر رفتن از توانایی های بدن خود اجتناب کنید.

در این مقاله از آلفا فیت به این پرسش که آیا هر روز تمرین کردن خوب است؟ می پردازیم.

چند روز در هفته تمرین کنیم؟

معمولاً هنگام تنظیم یک برنامه تمرینی، یک روز استراحت هفتگی توصیه می شود، اما گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشید که هر روز ورزش کنید.

تا زمانی که زیاد به خودتان فشار نیاورید یا در مورد آن وسواس نداشته باشید، ورزش کردن هر روز خوب است. هر روز ورزش کردن مشکلی ندارد اما به این شرط که ورزش سنگین و پرفشار نباشد تا بدن بتواند برای روز بعدی ریکاوری شود.

مطمئن شوید که ورزشی که می کنید از آن لذت می برید بدون اینکه خیلی به خودتون فشار بیاورید، به خصوص در زمان بیماری یا آسیب.

برای هر روز تمرین کردن باید انگیزه هم داشته باشید. اگر اشتیاق کافی برای ورزش کردن هر روز را دارید بسیار عالی است، اما اگر احساس خستگی می کنید نباید خود را مجبور کنید که حتما هر روز ورزش کنید و روزی که احساس کسالت دارید بهتر است که استراحت کنید.

یک قانون کلی  این است که هر روز 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط انجام دهید که در مجموع حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط در هفته است. یا می توانید هر هفته حداقل ۷۵ دقیقه ورزش شدید انجام دهید.

 

فواید-هر-روز-تمرین-کردن

 

انواع ورزش ها

اگر می خواهید برای رسیدن به اهداف تناسب اندام، سلامتی یا کاهش وزن خود قدمی بردارید، حداقل 45 دقیقه ورزش در روز را هدف قرار دهید. شامل برخی از انواع فعالیت های با شدت بالا، مانند:

  • دویدن
  • تمرینات پلایومتریک
  • کوهنوردی

اگر ورزش هوازی یا وزنه‌برداری انجام می‌دهید، می‌توانید بین جلسات یک روز استراحت کنید یا گروه های عضلانی مختلف را در روزهای متناوب هدف قرار دهید. یا به صورت مرتب روال خود را تغییر دهید تا هر روز ورزش شدید انجام ندهید.

تمرین کوتاه بهتر یا بلند؟

بهتر است هر روز یک تمرین کوتاه انجام دهید تا یک یا دو تمرین طولانی در هفته.

به طور مشابه،بهتر است فعالیت های کوتاه مدت در طول روز داشته باشید، زمانی که برای تمرین طولانی تری وقت ندارید.

بهترین برنامه تمرینی برای سلامتی چیست؟

برای دریافت بیشترین بهره، از جمله کاهش احتمال آسیب، هر یک از چهار نوع ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید:

تمرینات استقامتی برای بهبود تناسب اندام کلی، تنفس و ضربان قلب شما را افزایش می دهند. به عنوان مثال می توان به دویدن، شنا و رقصیدن اشاره کرد.
تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی، تقویت استخوان ها و مدیریت وزن شما می شود. به عنوان مثال می توان به وزنه برداری، تمرین با وزنه بدن و تمرینات مقاومتی اشاره کرد.
تمرینات تعادلی به بهبود ثبات و جلوگیری از زمین خوردن کمک می کند و در عین حال حرکات روزانه را آسان تر می کند. به عنوان مثال می توان به تمرینات تعادلی، تای چی و حرکات یوگای ایستاده اشاره کرد.
تمرینات انعطاف پذیری ناراحتی جسمی را تسکین می دهد و تحرک، دامنه حرکتی و وضعیت بدن را بهبود می بخشد. به عنوان مثال می توان به حرکات کششی، یوگا و پیلاتس اشاره کرد.

 

تمرین-هوازی-هر-روز

 

فواید هر روز تمرین کردن

فواید ورزش منظم به هر بخش از زندگی تعمیم می یابد. در اینجا به چند مورد از مزایای ورزش اشاره می شود:

تقویت روحیه
ممکن است روحیه، انگیزه و سطح انرژی خود را افزایش دهید. به احتمال زیاد در تمام زمینه های زندگی خود کارهای بیشتری انجام خواهید داد که منجر به احساس رضایت و موفقیت می شود.

آرامش
کاهش احساس استرس کلی می تواند منجر به احساس آرامش، خواب با کیفیت و افزایش اعتماد به نفس شود.

افزایش مهارت های اجتماعی
مولفه اجتماعی تمرینات گروهی به این معنی است که می توانید با دوستان یا آشنایان جدید به روشی سالم و کم هزینه دور هم جمع شوید. ورزش با هم در طبیعت را در نظر بگیرید که فواید خاص خود را دارد.

عملکرد شناختی
ورزش کردن عملکرد شناختی را تقویت می کند و به شما کمک می کند ذهن خود را پاک کنید. شما می توانید از آن برای توسعه ذهن آگاهی استفاده کنید و اجازه دهید ایده ها و روش های فکری تازه ای داشته باشید.

ورزش منظم به پیشگیری یا مدیریت طیف وسیعی از شرایط سلامتی کمک می کند، مانند:

بیماری قلب و عروقی
دیابت نوع 2
فشار خون بالا
سندرم متابولیک
انواع خاصی از سرطان
آرتروز
افسردگی
اضطراب
اگر قصد کاهش وزن دارید، ورزش منظم همچنین کاهش وزن را محتمل می کند و به جلوگیری از بازیابی وزن از دست رفته کمک می کند.

افزایش انگیزه

تعیین اهداف و پایبندی به یک برنامه برای دستیابی به آنها به شما کمک می کند تا انگیزه، نظم و اراده را توسعه دهید که به طور طبیعی به سایر بخش های زندگی شما منتقل می شود.

هشدارها
اگر هر روز ورزش می کنید یا اغلب ورزش های شدید انجام می دهید، چند ملاحظات ایمنی وجود دارد که باید رعایت کنید.

ورزش روزانه می تواند منجر به آسیب، خستگی و فرسودگی شود. همه این موارد می تواند باعث شود که برنامه تناسب اندام خود را به کلی کنار بگذارید.

به آرامی شروع کنید و به تدریج مدت و شدت هر برنامه ورزشی جدید را افزایش دهید. مراقب بدن خود باشید. اگر این موارد تجربه کردید شدت تمرینات خود را کاهش دهید:

درد
درد شدید عضلانی
احساس بیماری
گرفتگی
حالت تهوع
سرگیجه

چه زمانی با یک متخصص صحبت کنیم؟
اگر برای رسیدن به اهداف تناسب اندام خود به تشویق یا حمایت بیشتری نیاز دارید با یک متخصص تناسب اندام صحبت کنید. آنها می توانند نقاط قوت شما را پیدا کنند و نکاتی را برای بهبود ارائه دهند.

 

بدن-سازی-هر-روز

 

سخن آخر

اگر تازه ورزش می کنید، دارو مصرف می کنید، یا هر گونه نگرانی سلامتی، از جمله آسیب دیدگی دارید، با یک متخصص تناسب اندام یا پزشکی صحبت کنید.

اگر می‌بینید که شدیداً می‌خواهید هر روز به‌طور شدید ورزش کنید، به خودتان اجازه دهید که یک روز استراحت داشته باشید.

در هر صورت، تعداد دفعات ورزش خود را پیگیری کنید و در مورد پیشرفت خود مشتاق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *