وبلاگ

بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی

بهترین-زمان-مصرف-مکمل-های-بدنسازی

 

مکمل های بدنسازی یکی از اعضای جدایی ناپذیر از زندگی ورزشکاران است. چرا که مصرف مکمل های ورزشی در زندگی ورزشکاران تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل ورزشکاران حرفه ای در کنار ورزش از مکمل های بدنسازی نیز استفاده می کنند. اما یکی از دغدغه های ورزشکاران این است که در چه زمانی باید مکمل های بدنسای را مصرف کنند. بهترین زمان مصرف مکمل های بدنسازی چه زمانی است؟ آیا باید مکمل را بعد یا قبل از باشگاه استفاده کرد؟ فرقی نمی کند؟ چه مکمل هایی را باید قبل از خواب مصرف کرد؟

یکی از مهم ترین مواردی که در تاثیر گذاری مکمل های ورزشی دخیل است، زمان استفاده از آن ها می باشد. به همین دلیل حتما باید زمان دقیق مصرف هر مکمل غذایی را بدانید و بر اساس آن زمان مشخص، مکمل ورزشی را مصرف کنید.

به دلیل اهمیت زیاد این مسئله، مقاله پیش رو را اختصاص دادیم به بررسی زمان مناسب برای مصرف مکمل های بدنسازی. در ادامه زمان مصرف مکمل های بدنسازی مختلف را بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان مصرف مکمل گینر

یکی از مکمل های پرمصرف در دنیای ورزشکاران و البته بدنسازان، مکمل گینر است. جالب است بدانید بهترین زمان مصرف مکمل گینر، دقیقا پس از انجام تمرینات بدنسازی و تمرینات ورزشی است.

همچنین می توانید مکمل گینر را نیم ساعت قبل از انجام تمرینات بدنسازی نیز میل کنید؛ زیرا باعث می شود که تمرینات را به خوبی انجام داده و به حجم برسید. یکی دیگر از زمان های مناسب برای مصرف مکمل گینر، قبل از خواب یا بعد از خواب است. با مصرف این مکمل پیش یا پس از خواب نیاز بدنتان به خوبی برآورده می شود.

بهترین زمان مصرف مکمل کراتین

مکمل کراتین یکی دیگر از پر مصرف ترین مکمل های بدنسازی بوده که موجب افزایش قدرت و همچنین توده عضلانی می شود. در خصوص زمان مناسب برای مصرف مکمل کراتین گزینه های متعددی پیش روی شما قرار دارد.

یکی از زمان های مناسب برای مصرف مکمل کراتین، پس از انجام تمرینات ورزشی است. البته باید بگوییم که این مکمل را پس از انجام تمرینات ورزشی نیز می توانید میل کنید. بر اساس تحقیقات و بررسی های انجام شده فرقی نمی کند که این مکمل را پیش از انجام تمرینات یا پس از انجام تمرینات ورزشی میل کنید.

در صورتی که قصد مصرف مکمل کراتین را پیش از انجام تمرینات ورزشی داشتید، بهتر است که حدود 30 دقیقه پیش از انجام تمرینات ورزشی این مکمل را میل کنید. استفاده از مکمل کراتین در این زمان موجب ریکاوری پس از ورزشی می شود.

 

بهترین-زمان-مصرف-مکمل-وی

 

 بهترین زمان مصرف مکمل وی

مکمل وی یکی از مکمل های ورزشی بوده که باعث ترمیم و رشد عضلات بدن می شود. در ادامه زمان های مناسبی که می توانید در طی روز از این مکمل استفاده کنید را بیان می کنیم.

  1. یکی از زمان های پیشنهادی برای مصرف مکمل وی، صبح پس از بیدار شدن می باشد.
  2. همچنین می توانید این مکمل را پیش از انجام تمرینات ورزشی میل کنید.
  3. یکی دیگر از زمان های مناسب برای مصرف مکمل وی، پس از انجام تمرینات ورزشی است.
  4. پیش از خواب نیز می توانید مکمل وی را مصرف کنید.
  5. از دیگر زمان های مناسب برای مصرف مکمل وی، در طول انجام تمرینات ورزشی می باشد.

 بهترین زمان مصرف بی سی ای ای

مکمل ورزشی بی سی ای ای نوعی مکمل آمینو اسیدی بوده که دارای خواص زیادی است. این مکمل تاثیر مثبتی در عضله سازی و بدنسازی دارد. برای مثال با مصرف مکمل بی سی ای ای رشد عضلانی افزایش یافته و دردهای عضلانی نیز کاهش پیدا می کند. همچنین این مکمل از عضله سوزی نیز جلوگیری می نماید.

در خصوص زمان مصرف مکمل بی سی ای ای باید بگوییم که می توانید این مکمل بدنسازی را پیش یا پس از تمرینات ورزشی خود میل کنید. با مصرف این مکمل قبل از انجام تمرینات ورزشی یا پس از تمرینات، بدن روند ترمیم و ریکاوری را به خوبی انجام می دهد.

اگر می خواهید قبل از انجام تمرینات ورزشی مکمل بی سی ای ای را مصرف کنید، خوب است بدانید که این مکمل از بدن درد  و خستگی پس از تمرین شما تا حد زیای جلوگیری می کند. همینطور پس از انجام تممرینات ورزشی نیز شما انرژی تان را به صورت ناگهانی از دست نخواهید داد.

در صورتی که می خواهید مکمل بی سی ای ای را پس از انجام تمرینات ورزشی میل کنید نیز باید بدانید که این مکمل موجب می شود که عضله سازی و ریکاوری بدن شما با سرعت بیش تری اتفاق بیفتد. در واقع باید بگوییم گه این مکمل موجب شده که بدن شما وارد مرحله عضله سوزی نشود.

 سخن آخر

بدنسازان و ورزشکاران در کنار ورزش کردن از مکمل های ورزشی مختلف استفاده می کنند تا به بهترین نتیجه برسند. مکمل های ورزشی گوناگونی وجود دارند. لازم به ذکر است که در کنار انتخاب مکمل ورزشی باید به زمان مصرف آن نیز دقت کنید. با مصرف مکمل بدنسازی و ورزشی در زمان درست می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. در این مطلب انواع مکمل های ورزشی پرکاربرد را معرفی کردیم و زمان مناسب استفاده از آن ها را نیز بیان کردیم.

لازم به توضیح است که می توانید برخی از مکمل های ورزشی را پیش یا پس از انجام تمرینات ورزشی میل کنید. در حقیقت زمان های مختلفی برای مصرف این مکمل ها وجود دارد که در این مطلب آن ها را بیان کردیم. مکمل بی سی ای ای، مکمل وی، مکمل کراتین و مکمل گینر از جمله مکمل های مورد بررسی در این مطلب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *