وبلاگ

بهترین ورزش برای کاهش استرس و اضطراب – 7 ورزش برای شادابی

ورزش برای کاهش استرس و اضطراب

اگر به صورت جدی دنبال درمان برای کاهش استرس و اضطراب هستید، پس برای شروع یک برنامه ورزشی مستمر آماده شوید. این روزا تو کشورمون اضطراب جزو یکی از شایع ترین اختلالات شده است. استرس و اضطراب می تواند زندگی هر فردی را با مشکلات زیادی روبرو کند. همه متخصصان و روانشناسان در مورد تاثیر مثبت ورزش برای کاهش استرس و اضراب نظر مشترکی دارند. طبیعت انسان به تحرک های بدنی وابسته هست، هرچی بیشتر به یک جا نشینی و بی تحرکی عادت کنید، سلامتی تان بیشتر و بیشتر در خطر می افتد و مهم تر از همه تاثیر آن روی ذهن است. مطمئن باشید که ورزش می تواند در زندگی تان معجزه کند!

ورزش باعث تقویت روحیه و خلق و خو می شود، بعد از ورزش هورمون های شادی بخش مانند اندورفین و دوپامین ترشح می شود، یعنی بلافاصله بعد از ورزش قطعا حس بهتری نسبت به قبل از ورزش دارید و این تاثیرات کوتاه مدت نیست و با ادامه دادن مستمر ورزش از فواید طولانی مدت آن بهره مند می شوید، و بعد از مدت کوتاهی متوجه می شوید که چقد بهتر استرس و اضطراب را می توانید کنترل کنید.

در این مقاله از آلفا فیت 7 ورزش برای کاهش استرس و اضطراب خدمت شما همراهان گرامی معرفی می کنیم.

 

1. دویدن برای کاهش استرس

دویدن راهی عالی برای پاکسازی ذهن و در عین حال کاهش استرس است. این دو ویژگی می تواند به شما در کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند.

برای بهره مند شدن از فواید دویدن لازم نیست مانند ورزکاران ماراتن بدوید! دویدن یک راه عالی برای دور شدن از مشغله های روزمره است و در عین حال روی خودتان تمرکز کنید.

گاهی اوقات نگرانی های روزمره زندگی می تواند استرس مضاعفی ایجاد کند. این عوامل استرس زا می توانند سطح اضطراب افراد را افزایش داده و باعث افسردگی شوند. هنگامی که حداقل 30 دقیقه می دوید، این شما را مجبور می کند به غیر از تمرکز بر آنچه که شما را تحت فشار قرار می دهد، کار دیگری انجام دهید.

 

2. یوگا برای کاهش استرس و اضطراب

یوگا نوعی ورزش است که به راهکاری محبوب برای افراد تبدیل شده است تا ورزش را با تنفس کنترل شده ترکیب کنند. روتین یوگا مدیتیشن را با تمرینات اصلی ترکیب می کند تا به شما در بهبود سلامت ذهنی و جسمی کمک کند. یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد یوگا این است که می توانید آن را به تنهایی یا در یک محیط گروهی انجام دهید. انجام یوگا با افراد دیگر می تواند به شما کمک کند تا در برنامه ورزشی خود احساس مسئولیت کنید. همچنین می تواند شما را با افراد همفکر دیگری همراه کند که ممکن است از برخی از علائم مشابه اضطراب و افسردگی که شما احساس می کنید رنج ببرند.

این گزینه می تواند به شما کمک کند تا یک تیمی ارزشمند با هدف مشترک ایجاد کنید تا در روزهای خوب و بد خود به شما کمک کند.

 

یوگا-برای-کاهش-استرس-و-اضطراب

 

3. کوه نوردی برای مقابله با استرس

کوه نوردی یک راه عالی برای رهایی از گرفتاری های روزانه و در عین حال دوست شدن با طبیعت است. بودن کوه و طبیعت کمک می کند تا شما را از شلوغی های زندگی تان جدا کند و در محیطی آرام قرار بگیرید.

آرامش و سکوت کوه می تواند محیط مناسبی را برای استراحت و لذت بردن از طبیعت در حین ورزش ایجاد کند. مانند سایر ورزش ها، کوه نوردی جریان خون را به مغز و ماهیچه های شما افزایش می دهد که می تواند اندورفین ترشح کند تا به شما احساس خوبی بدهد!

 

4. بدنسازی برای کاهش استرس و اضطراب

بدنسازی به شما کمک می کند تا سلامت روان خود را بهبود بخشید و در عین حال ظاهر فیزیکی بدن خود را نیز حفظ کنید. گاهی اوقات اضطراب و افسردگی می تواند ناشی از افزایش وزن ناخواسته در زندگی شما باشد. بلند کردن وزنه به شما یک چالش فیزیکی می‌دهد و در عین حال به شما کمک می‌کند عصبانیت یا سایر پرخاشگری‌های را تخلیه کنید.

 

5. پیاده روی طولانی داشته باشید

پیاده روی طولانی راهی عالی برای پاکسازی ذهن و در عین حال بهبود سلامت جسمانی است. پیاده روی روزانه 10000 قدم تقریباً 8 کیلومتر است و یک هدف عالی است که باید هر روز برای خود تعیین کنید. گاهی اوقات، افراد ممکن است هر روز بهانه ای برای اینکه چرا به اهداف پیاده روی خود نمی رسند پیدا کنند. اینها اغلب شامل «بیش از حد مشغول بودن» با کار یا خانواده است.

سلامت روانی خود را با بهانه تراشی برای خود قربانی نکنید. خودتان را وقف پیاده‌روی‌های طولانی کنید تا هر روز به هدف گام شمار خود برسید. در حالی که 10000 قدم نقطه عطف بسیار خوبی برای رسیدن است، ممکن است لازم باشد زمانی که برای اولین بار پیاده روی خود را شروع می کنید، کمی پایین تر از این مقدار را شروع کنید.

در حین انجام این پیاده‌روی‌ها، خود را مجبور کنید به چیزهای دیگری غیر از آنچه باعث اضطراب شما می‌شود یا احساس افسردگی می‌کنید، فکر کنید. با استفاده از این زمان برای تمرکز بر چیزهای دیگر، می تواند یک لطف نجات بخش باشد!

 

6. شنا کردن برای کاهش استرس و اضطراب

شنا یکی از بهترین روش های ورزش برای کاهش استرس و اضطراب است و چیزی است که می تواند یکی از بهترین سلاح های شما در برابر استرس و علائم اضطراب باشد. همچنین تمرین بسیار خوبی برای شما است که در ماه های تابستان در آب و هوای گرم که گرما می تواند خطرناک باشد، انجام دهید.

شنا شما را مجبور می‌کند عمیق‌تر نفس بکشید و در عین حال از انواع ماهیچه‌ها – اعم از کوچک و بزرگ – استفاده می‌کنید که ممکن است به طور منظم خارج از آب از آنها استفاده نکنید. همچنین نوعی ورزش است که به شما کمک می کند انعطاف پذیری خوبی داشته باشید و در عین حال به استخوان ها و مفاصل شما آسیبی نرساند.

بر خلاف دویدن، که به دلیل قرار گرفتن در یک سطح سخت می تواند روی زانوها و مچ پا تاثیر بگذارد، آب موجود در استخر در عین حال که با عضلات شما حرکت می کند، مقاومت ایجاد می کند. تمرینات استخر شما می تواند کلید مبارزه با اضطراب شما باشد و در عین حال سلامت هوازی شما را نیز بهبود بخشد!

 

7. رقصیدن برای کاهش استرس و اضطراب

رقصیدن یک فعالیت پرنشاط و پرتحرک است، رقصیدن ممکن است اولین تمرینی نباشد که هنگام فکر کردن به راه‌های مبارزه با استرس و اضظراب به ذهنتان خطور ‌کند، اما نمی‌توانید از مزایای سلامتی آن چشم پوشی کنید. انواع مختلفی از رقص وجود دارد و برخی از رقص‌های سریع‌تر می‌توانند یک تمرین بدنی عالی باشند. رقص علاوه بر اینکه یک ورزش هوازی است، بسیار سرگرم کننده است. می توانید این کار را با یک شریک یا در یک محیط گروهی انجام دهید و در عین حال از برخی از آهنگ های مورد علاقه خود لذت ببرید. شما همچنین می توانید خود را برای یادگیری سبک های جدید رقص به چالش بکشید و برای انجام حرکات جدید به خود پاداش دهید. این پاداش ها می توانند به شما کمک کنند تا اعتماد به نفس لازم برای غلبه بر بدترین علائم استرس و اضطراب را به دست آورید.

 

رقص-برای-کاهش-استرس-و-اضطراب

 

جمع بندی

باید با این حقیقت که ورزش برای کاهش استرس و اضطراب معجزه می کند کنار بیایید! اضطراب می تواند علائم روحی و جسمی ای را ایجاد کند که می تواند اقدامات شما را در زندگی روزمره تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است متوجه شوید که در فعالیت‌های عادی لذت نمی‌برید یا احساس می‌کنید ارتباطتان با سایر افرادی که در زندگی شما هستند، قطع شده است.

مهم است که به یاد داشته باشید که میلیون ها نفر دیگر در جهان از این وضعیت رنج می برند. ورزش یکی از راه‌هایی است که می‌توانید سلامت روان خود را بهبود بخشید و در عین حال وضعیت جسمانی و رفاه خود را نیز حفظ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *