وبلاگ

خواص زنجبیل برای بدنسازی

زنجبیل-برای-بدنسازی

در حوزه فیتنس، ورزشکاران به طور مستمر برای بهتر کردن عملکرد بدنی و رشد عضلانی تلاش می کنند، اهمیت بهینه سازی تمرین، تغذیه و ریکاوری را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که ورزشکاران روش های مرسوم، رژیم‌های ورزشی سخت و رژیم‌های غذایی متعادل را در اولویت قرار می‌دهند، ادغام مکمل‌های طبیعی به خصوص غذاهای گیاهی می‌تواند یک مزیت در دستیابی به اهداف تناسب اندام ارائه دهد.

زنجبیل یک گیاه گلدار است که منشأ آن در جنوب شرقی آسیا می باشد. زنجبیل دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی است. این گیاه متعلق به خانواده Zingiberaceae است و با زردچوبه، هل و گالنگال ارتباط نزدیکی دارد. ریزوم (قسمت زیرزمینی ساقه) قسمتی است که معمولاً به عنوان ادویه استفاده می شود. اغلب به آن ریشه زنجبیل یا همان زنجبیل می گویند.

می توانید از زنجبیل به صورت تازه، خشک، پودر شده یا به عنوان روغن استفاده کرد.زنجبیل در بسیاری از دستور العمل ها و همچنین غذاهای فرآوری شده، داروهای خانگی و لوازم آرایشی وجود دارد.

در این مقاله از آلفا فیت قصد داریم به خواص زنجبیل برای بدنسازی بپردازیم، با ما همراه باشید.

زنجبیل باعث افزایش گردش خون می شود

گردش خون موثر برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به عضلات در حال کار در حین تمرین حیاتی است و در نتیجه باعث تقویت عملکرد و بهینه‌سازی ریکاوری می‌شود. زنجبیل از طریق اثرات گشادکننده عروقی که توسط ترکیبات فعال زیستی مانند جینجرول انجام می‌شود، جریان خون محیطی را بیشتر می‌کند، بنابراین انتقال مواد مغذی به بافت‌های عضلانی را افزایش می‌دهد. این افزایش پویایی گردش خون به بهبود استقامت، کاهش خستگی و افزایش تحمل ورزش منتهی می‌شود. این افزایش گردش خون یکی از خواص زنجبیل برای بدنسازی است، چرا که در این فرآیند عضلات زودتر ریکاوری می شوند.

 

زنجبیل هورمون تستوسترون را افزایش می دهد

یکی از دلایلی که زنجبیل برای بدنسازی خوب است این است که زنجبیل تعداد هورمون های لوتئین کننده، هورمون محرک فولیکول و تستوسترون را افزایش می دهد. زنجبیل یک گیاه گرمی است که به افزایش هورمون های مردانی کمک می کند. در مطالعات انجام شده نشان داده شده که زنجبیل خاصیت افزایش هورمون تستوسترون را دارد. در ورزش بدن سازی برای عضله سازی هورمون تستوسترون مهم ترین عامل است. تستوسترون باعث افزایش حجم عضلات و کاهش توده چربی بدن می شود.

 

زنجبیل-برای-افزایش-تستوسترون

 

بهبود التهاب عضلانی

سختی تمرینات فشرده اغلب باعث تسریع میکروتروما و التهاب متعاقب آن در فیبرهای عضلانی می شود که منجر به درد عضلانی تاخیری (DOMS) و اختلال در ریکاوری می شود. خواص ضد التهابی قوی زنجبیل، که به سیتوکین های پیش التهابی و مهار آنزیم های سیکلواکسیژناز نسبت داده می شود، روند ریکاوری التهاب ناشی از ورزش را سرعت می بخشد. زنجبیل ریکاوری را تسریع می‌کند و ورزشکاران را قادر می‌سازد تا به سرعت به سطوح اوج عملکرد بازگردند.

 

زنجبیل خواص چربی سوزی دارد

شاید یکی از اصلی ترین اهداف افرادی که تو حوزه فیتنس هستند چربی سوزی باشد، البته چربی سوزی ای که همراه با حفظ حجم عضلانی باشد. زنجیل خواص چربی سوزی دارد، گیاه زنجبیل حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است که باعث فرآیند های کاتابولیک در بدن می شود. برای چربی سوزی زجبیل را هر وقت از روزی می توانید مصرف کنید. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی انسان و حیوان، زنجبیل ممکن است در کاهش وزن نقش داشته باشد. یک منبع در سال 2019 به این نتیجه رسید که مکمل زنجبیل به طور قابل توجهی وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و نسبت باسن را در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی کاهش می دهد.

 

زنجبیل می تواند به آرتروز کمک کند، زنجبیل برای بدنسازی

در ورزش بدن سازی امکان آسیب به مفاصل وجود دارد، استئوآرتریت شامل تخریب مفاصل است که منجر به علائمی مانند درد و سفتی مفاصل می شود. یک بررسی نتیجه گرفت که زنجبیل ممکن است به کاهش درد و ناتوانی کمک کند. شرکت کنندگان بسته به مطالعه، 0.5 تا 1 گرم زنجبیل در روز به مدت 3 تا 12 هفته مصرف کردند و نتیجه این مطالعه بهبود سلامت مفاصل بود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *