وبلاگ

فواید حرکات کششی

فواید-حرکات-کششی

 

بدون اینکه خودمون متوجه بشیم، بسیاری از ما روز خود را با حرکات کششی حتی قبل از اینکه از رختخواب خارج شویم، شروع می کنیم. بدن مان را کش و قوس می‌دهیم و انجام این کار حس خوبی به ما می دهد.

کشش غیر ارادی عضلات pandiculation نامیده می شود. این رفتاری است که در اکثر انواع حیوانات برای کاهش تنش عضلانی دیده می شود. حرکات کششی خطر آسیب دیدگی شما را کاهش می دهد، می تواند احساس آرامش را القا کند و حتی گردش خون شما را بهبود می بخشد.

در این مقاله از آلفا فیت فواید حرکات کششی را بررسی می کنیم و نمونه هایی از حرکات کششی ساده را که می توانید به طور منظم انجام دهید، معرفی می کنیم.

 

فواید حرکات کششی

حرکات کششی فواید زیادی دارد، حرکات کششی شامل کشیدن نقاط مختلف بدن می شود که عمدتا عضلات درگیر می شوند.

 

افزایش انعطاف پذیری

انجام حرکات کششی منظم ممکن است به بهبود انعطاف پذیری شما کمک کند، به خصوص اگر سبک زندگی کم تحرکی دارید. انعطاف پذیری به طور طبیعی با گذشت سن رو به کاهش می رود و به اصطلاح بدن خشک تر می شود، اما انجام مرتب حرکات کششی ممکن است به کند کردن این روند کمک کند.

 

افزایش گردش خون

حرکات کششی با شل کردن رگ‌های خونی و افزایش میزان خونی که قلب پمپاژ می‌کند باعث بهبود کوتاه‌مدت گردش خون می‌شود.

اگرچه این یک حوزه تحقیقاتی نسبتاً جدید است، تصور می‌شود که حرکات کششی ممکن است فواید طولانی‌مدتی بر سلامت گردش خون شما داشته باشد، مانند بهبود عملکرد رگ‌های خونی و کاهش فشار خون.

 

انجام-حرکات-کششی

 

کاهش استرس

حرکات کشیده ایستاده سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را فعال می کند. فعال کردن این شاخه از سیستم عصبی ممکن است به کاهش اثرات روانی استرس کمک کند. این به نوبه خود ممکن است به القای احساس آرامش کمک کند.

 

عملکرد ورزشی بهتر

دستیابی به دامنه کامل حرکت ورزشی در تمام مفاصل ممکن است به افزایش عملکرد ورزشی شما کمک کند. به عنوان مثال، برای حرکت بارفیکس غیر از قدرت عضلانی باید انعطاف کافی داشته باشید تا دامنه حرکت را کامل انجام دهید. به صورت کلی وقتی بدن به اصطلاح نرم تر می شود انجام حرکات قدرتی راحت تر می شود.

 

حرکات کششی استایل شما را بهتر می کند

از فواید حرکات کششی می توان به خوش استایل کردن اشاره کرد، سفتی و تنش عضلانی باعث نحوه ایستادن، راه رفتن و نشستن نامناسب می شود، حرکات کششی عضلات شما را آماده تر و منعطف تر می کند و این موجب می شود که محکم تر و صاف تر باستید، حرکات کششی همچنین باعث می شود که قوزگردن و کمر کمتر بشود.

 

چند نمونه از حرکات کششی

یکی از چیزهای عالی در مورد کشش بدن این است که برای انجام آن به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. کشش را می توان در هر مکانی و در هر زمان انجام داد.

در اینجا چند حرکت اصلی کششی بدن را معرفی می کنیم که مخصوص عضلات بزرگ بدن است.

 

خم شدن به جلو

این نوع کشش، کشش تقریبا تمام بدن است. برای کارمندان اداری که زمان زیادی را پشت میز می‌نشینند این حرکت بسیار ایدئال است. این کار باعث کشیده‌شدن پاها و همسترینگ می شود. این تمرین همچنین یک تمرین عالی برای باز کردن سینه و شانه است.

عضلات درگیر: همسترینگ، شانه‌ها، کمر، سینه

 

حرکت-کششی-پشت-پا

 

روی دو پا باستید و پاها را به‌اندازه عرض شانه ها باز کنید. توجه کنید که انگشتان پا به سمت جلو باشند. کمر را صاف نگه دارید و سپس از ناحیه کمر خم شوید و باسن خود را به سمت عقب ببرید. سعی کنید تا وزن خود را در پاشنه‌های پای خود قرار دهید تا در پشت ‌پاهای خود کشش را احساس کنید.

همان‌طور که به جلو خم می‌شوید، اجازه دهید نیروی جاذبه بازوهای شما را در بالای سرتان تحت کشش قرار دهد و بازوهایتان را صاف نگه دارد. فقط تا جایی که انعطاف‌پذیری شانه شما اجازه می‌دهد پیش بروید. این وضعیت را به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید.

 

کشش عضلات داخل پا

ابتدا بر روی زمین نشسته و کف پاها را بهم بچسبانید.

سپس زانو ها به طرف کف زمین فشرده شوند.

با قرار دادن آرنج بر روی ران می توان نیروی بیشتری به عضلات داخلی ران وارد کرد.

 

حرکت-کشش-داخل-پا

 

کشش عضلات دست

ابتدا دست را بالا بیارید و به صورت قفل شده نزدیک هم کنید، انگشت ها را در هم گره کنید و کف دست را به سمت بیرون بگیرید. تا حد امکان دست ها را کش دهید، پس از نگه داشتن این حرکت برای مدتی، دوباره تکرار کنید. می توانید در این حالت کمی به سمت عقب، جلو یا به طرفین خم شوید.

 

کشش کمر

در این حرکت دست های خود را به بالای باسن بگیرید و کمر را به سمت جلو یا عقب بکشید، یا می توانید به صورت چرخشی به یک جهت باسن خود را حرکت دهید. در این حرکت دقت کنید بیشتر از حد کمر خود را به سمت جلو نکشید که باعث فشار به مهره های کمر نشود.

 

حرکت کبری

حرکت کششی کبرا می تواند به باز کردن و کشش عضلات سینه، شکم، گردن و شانه ها کمک کند.

برای انجام این حرکت کششی روی شکم دراز بکشید، کف دست ها را روی زمین بگذارید با فشار دادن دستان خود، در حالی که بازوهای خود را صاف می کنید، بالاتنه خود را از روی زمین بلند کنید. اگر می خواهید کشش را بیشتر کنید، سر خود را به عقب خم کنید.

این حالت را با خم شدن جزئی در آرنج خود به مدت 30 تا 60 ثانیه نگه دارید.

 

حرکت-کششی-کبری

 

سخن آخر

حرکات کششی احساس خوبی دارند، به این دلیل که سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را فعال می کند و جریان خون را به عضلات شما افزایش می دهد. کشش باعث ترشح اندورفین می شود که به کاهش درد و بهبود روحیه شما کمک می‌کند.

فواید حرکات کششی بسیار زیاد هستند، علاوه بر احساس خوب و کمک به کاهش تنش و استرس عضلانی، حرکات کششی همچنین می تواند انعطاف پذیری و گردش خون شما را افزایش دهد، عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد و وضعیت بدنی شما را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *